Is er iets onduidelijk?

Hieronder hebben we de meest gestelde algemene vragen op een rijtje gezet. Heb je een vraag over de verrassings-challenge? Of over de Eigen challenge? Klik dan op een van de twee buttons hieronder.

Staat jouw vraag er niet bij? Mail je vraag dan naar: hartstichting@hartchallenge.nl.

Algemene vragen

Alle challenges binnen de verrassings-challenge zijn op ieder niveau te doen. Ook voor hartpatiënten is het geen enkel probleem om deze uitdaging aan te gaan. Ook het starten van een eigen challenge kun je op je eigen niveau doen.

Deelname aan de Hart-challenge is gratis. Op verschillende momenten tijdens de campagne vragen we wel om een vrijwillige bijdrage te doen via Tikkie. Dit is niet verplicht.

Wij willen in deze, soms onzekere tijd, mensen een hart onder de riem steken door te laten zien dat we  goed voor onszelf en voor de mensen om ons heen moeten zorgen en dat ieders gezondheid voorop staat. Ook voor hart- en vaatpatiënten. Mensen met een chronische hartziekte kunnen namelijk een risicogroep zijn voor het coronavirus. Daarom is het, juist nu, belangrijk om mensen te betrekken bij het werk van de Hartstichting.  We doen dit door mensen uit te nodigen om deel te nemen aan de Hart-challenge. Waarmee iedereen op een ludieke, laagdrempelige manier kan werken aan een gezond hart. We nodigen mensen uit om mee te doen aan een verrassings-challenge, waarbij ze 4 dagen achter elkaar een (gezonde) opdracht krijgen via  SMS  of geven de mogelijkheid om zelf een challenge te bedenken. Dit is voor iedereen geschikt om aan mee te doen. De challenges hebben allemaal een link met gezond leven, zoals gezonde voeding, bewegen of ontspannen.

De Hartstichting is er voor je hart, juist in deze coronatijd. Met de opbrengsten van de #hartchallenge zetten we alles op alles om meer te weten te komen over het effect van het virus op het hart en de bloedvaten. Zo beschermen we jou en de mensen om je heen. Deze #hartchallenge helpt je ook om goed voor je eigen hart te zorgen en zo gezond mogelijk te blijven. Meer informatie over de onderzoeken vind je hier.

• Als je deelneemt aan de verrassings-challenge hebben we je telefoonnummer nodig om je 4 dagen achter elkaar een SMS te kunnen sturen met een nieuwe gezonde opdracht.
  • Daarnaast kun je de Hartstichting ook toestemming geven om je te mogen bellen om te informeren over het werk van de Hartstichting, voor fondsenwerving en voor (klant)onderzoek. Dit is niet verplicht
  • Als je een eigen challenge start hebben we je e-mailadres nodig om je maximaal 3 e-mailtjes te sturen om je te motiveren tijdens je challenge week.
  • Tijdens beide campagnes vragen we je ook om je in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief de Gezond Online, waarin we je 1 x per maand een gezond recept sturen en tips voor een gezonde leefstijl. Dit is niet verplicht.

Als je problemen ondervindt met de link of niet kan inloggen dan kun je een e-mail sturen naar hartchallenge@hartstichting.nl. We streven er naar om je mail binnen 5 dagen te beantwoorden.

Dat kan zeker. Je kunt via de button ‘tik ‘m door’  je vrienden en kennissen informeren via whatsapp. Klik op de button ‘tik ‘m door’ en je whatsapp wordt automatisch geopend met een tekstje dat je eventueel zelf kunt aanpassen of aanvullen.

Dat kan zeker. Foto’s of filmpjes van je challenge kun je delen op social media. Gebruik daarvoor de hashtag #hartchallenge.

We leggen alleen die gegevens vast waar je toestemming voor hebt gegeven, zoals een telefoonnummer of e-mailadres. Als je hier geen toestemming voor hebt gegeven gebruiken we je gegevens alleen om je te informeren tijdens de challenge zelf. Je gegevens worden na de challenge automatisch verwijderd.

Dat kan. In iedere Hartslag Online nieuwsbrief kun je je afmelden via de afmeldlink onderin de mail.

Wij werven deelnemers voor de Hart-challenge door op Facebook te adverteren. Daarnaast hopen we natuurlijk dat deelnemers zelf zo enthousiast zijn dat ze de Hartchallenge doorsturen via whatsapp om vrienden hierop te attenderen of hun eigen challenge te delen op social media met hashtag #hartchallenge

Bel de Infolijn op 0900 3000 300. Dit kan op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur (€ 0,05 per minuut).

Voor meer informatie over ons Privacy Statement verwijzen wij je graag naar www.hartstichting.nl/over-de-hartstichting/privacyverklaring